Πέμπτη , 21 Νοεμβρίου 2024

Τσίπρας-Φίλης, ένα κακέκτυπο των Παπανδρέου-Τρίτση

tsipras-ieronimos

[ Αριστεροί αγράμματοι λακέδες της Αρχιεπισκοπής, που παριστάνουν τους μεταρρυθμιστές ]-

Του Αναγνώστη Λασκαράτου
Πρέπει να είναι κάποιος αφελέστατα αισιόδοξος για να πιστέψει πως όλη αυτή η γελοία προσπάθεια Φίλη γύρω από τα ‘Θρησκευτικά’, αποσκοπούσε σε οτιδήποτε άλλο εκτός από την αυτοπροβολή ενός ανθρώπου (που έχει εκτεθεί ήδη ανεπανόρθωτα με δουλόφρονες κινήσεις προς την Εκκλησία) και στη διάχυση της αντίληψης πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ αγωνίζεται να φέρει αλλαγές, αλλά δεν την αφήνουν, «το παιδί (ο Αλέξης) προσπάθησε, αλλά ….». «Λύθηκαν οι παρεξηγήσεις», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος, παρουσία του Σαλαμινομάχου αναρμόδιου υπουργού ελικοπτέρων και αγημάτων και κάθε νοήμων αντιλαμβάνεται τι σημαίνει αυτό.

Όμως, η αλλαγή στο μάθημα είναι ώριμη και απολύτως εφικτή. Πρέπει να έχει σαφέστατα επιστημονικό θρησκειολογικό και όχι μεταφυσικό χαρακτήρα, να εντάσσεται αυστηρά στο ιστορικό πλαίσιο, να ερμηνεύει το θρησκευτικό φαινόμενο, να το συνδέει με τη στάση των Φιλοσόφων και της Επιστήμης απέναντί του, να ενημερώνει για τις άλλες Θρησκείες και βεβαίως να μην αυτολογοκρίνεται. Όλα αυτά θέλουν ασφαλώς τα κατάλληλα βιβλία και όχι πρόχειρες σημειώσεις με προτάσεις για τραγούδια που μπορούν να απασχολήσουν την τάξη, στα πλαίσια ενός χαζοχαρούμενου δίωρου, με μια ανάλαφρη και ασαφή θρησκευτικότητα παρούσα και διανθισμένη με χίπικα χαρακτηριστικά του είδους make love not war κλπ. Τώρα οι κυβερνητικοί εγκάθετοι κονδυλοφόροι, θα γράψουν τις αφόρητα κλασσικές και γελοίες ερμηνείες πως «το timing δεν ήταν κατάλληλο» (γι’αυτούς και για τους όμοιους τους, δεν ήταν και δεν θα είναι ποτέ), κλπ. Επί της ουσίας άνθρακες θα αποδειχθεί ο θησαυρός και όλα θα εξελιχθούν σαν μια φάρσα που συγκρινόμενη με την περιπέτεια Τρίτση θα είναι φτωχή συγγενής της, γιατί ο υπουργός του ΠΑΣΟΚ, εκπροσωπούσε, όπως και να τον δεις, πολύ ανώτερες ποιότητες από τον κ.Φίλη, άσχετα από την ταπεινωτική του κατάληξη σε συνεργαζόμενο της ΝΔ. Το που θα καταλήξει ο ευσεβής ενορίτης κ.Φίλης του αγ.Αθανασίου Πολυδρόσου άλλωστε, δεν το είδαμε ακόμη.

Πριν προχωρήσω, θα παραθέσω κάτι σχετικό με την δικαιοδοσία της κρατικής Εκκλησίας στο μάθημα των Θρησκευτικών, όπως αυτή θεσμοθετήθηκε επί της ναζιστικής Κατοχής, που το πήρα από την «Εφημερίδα των Συντακτών (3.10.2016, Αιμιλία Σαλβάνου) και το οποίο δείχνει ποιες είναι οι ιδεολογικές ρίζες της απαίτησης του αρχιεπισκόπου να παρεμβαίνει στο περιεχόμενο των βιβλίων:

Τι έκανες στον πόλεμο, πάτερ;…..Σύμφωνα με τον Καταστατικό Χάρτη της Εκκλησίας του 1943 (σημειώστε τη χρονολογία), η Ιερά Σύνοδος δικαιούται να προεγκρίνει τα θρησκευτικά εγχειρίδια των σχολείων καθώς και να προλαμβάνει την ετεροδιδασκαλία. Βέβαια, ο Χάρτης αυτός έχει αντικατασταθεί από το 1977 και ουδένα τέτοιο δικαίωμα/υποχρέωση προβλέπεται, αλλά αυτό δεν φαίνεται να απασχολεί την Εκκλησία, η οποία εμμένει στη ρύθμιση της Κατοχής!…».

Η σύγκρουση με την Εκκλησία δεν είναι δύσκολη, όπως προπαγανδίζουν τα ενεργούμενα του ΣΥΡΙΖΑ. Άλλωστε υπάρχουν πολλές δημοσκοπήσεις που δείχνουν πως ακόμη και τώρα, που το σύνολο των κομμάτων, από την χιτλερική συμμορία μέχρι το σταλινικό ΚΚΕ, στηρίζει τον κλήρο με τρόπο σκανδαλώδη κάνοντας τα στραβά μάτια στα ιερά σκάνδαλα, η πλειοψηφία των πολιτών επιθυμεί επιπλέον φορολόγηση (84%!), χωρισμό και μισθοδοσία του κλήρου από τα ταμεία του ιερού απύθμενου πίθου των Δαναϊδων. Υπάρχουν δημοσκοπήσεις που το δείχνουν ξεκάθαρα, όπως αυτή ε δ ώ και αυτή ε δ ώ.

Ο δρόμος είναι ορθάνοιχτος, απλά αυτό το βήμα, απαιτεί από τον πρωθυπουργό, τον υπουργό του και το κόμμα τους ηθικό, γνωστικό, πολιτικό και δημοκρατικό κεφάλαιο και ειλικρινή βούληση τα  οποία προφανέστατα απουσιάζουν. Ο Αρχιεπίσκοπος και οι θρασύτεροι από τους δεσποτάδες, αντιλαμβάνονται πως δεν έχουν απέναντί τους ανιδιοτελείς οραματιστές της πολιτικής, αλλά ιδιοτελέστατους τυχοδιώκτες του αριστερού παλαιοκομματισμού κι έτσι επιδίδονται σε λεκτικούς παλικαρισμούς απέναντι σε ένα πολιτικό τσούρμο, που δεν ενδιαφέρεται να αλλάξει τίποτα. Ο ΣΥΡΙΖΑ, που έχει επιλέξει να συνεργάζεται με τον ακροδεξιό συρφετό των ΑΝΕΞΕΛ, βλέπει τα πάντα μέσα από μια παρακμιακή ατμόσφαιρα τακτικισμών, δοσοληψιών, παρασκηνίων και ανταλλαγμάτων. Ενδεικτικά επικαλούμαι μια είδηση που πέρασε απαρατήρητη:

(25/09/2016). Τροπολογία υπέρ της εκκλησίας πριν ξεσπάσει ο “πόλεμος” με τον Αρχιεπίσκοπο

Στις 31 Αυγούστου Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσαν , στη Βουλή τροπολογία υπέρ της εκκλησίας, την οποία ο υπουργός Παιδείας Ν. Φίλης, χωρίς να φέρει την όποια αντίρρηση την έκανε δεκτή αμέσως. Ίσως είναι η πρώτη που Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καταθέτουν τροπολογία που ζητά η Εκκλησία. Την επόμενη ημέρα, την 1η Σεπτεμβρίου ο  πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας παρέθεσε γεύμα στον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο. Ειδικότερα η τροπολογία έχει ως εξής: Άρθρο 64

filis-ieronimos

Οι δράσεις του Ιδρύματος Ποιμαντικής Επιμορφώσεως (Ι.Π.Ε.) της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών μπορούν να χρηματοδοτούνται από πόρους της Εκκλησίας …… καθώς και από εθνικούς πόρους, ευρωπαϊκά προγράμματα και συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης».

Ο κ.Φίλης, προφανέστατα ενημερωμένος έσπευσε να δεχτεί ασμένως την ολότελα περίεργη αυτή βουλευτική παρέμβαση, που θυμίζει ανάλογες παλιότερες νομοθετικές εξυπηρετήσεις προς το ιερατείο βουλευτών της ΝΔ, όπως προκύπτει από τα επίσημα πρακτικά, τα οποία απαθανατίζουν και τους τρεις άγνωστους στο πανελλήνιο άχρωμους βουλευτές (στις δικές μου παρενθέσεις τα πλήρη στοιχεία τους), που ανέλαβαν να γίνουν αγωγοί της κυβερνητικής εξευμενιστικής ευεργεσίας: «ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΦΙΛΗΣ (Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ πολύ. Κάνουμε δεκτές τις εξής βουλευτικές τροπολογίες: … Των κυρίων Θηβαίου (σημ.Λ.: Νίκου, Βοιωτίας), Μιχελή (Θανάση, Φθιώτιδας) και Μπαξεβανάκη (Δημήτρη, Ηλείας) με γενικό αριθμό 647 και ειδικό 68, που αφορά το Ίδρυμα Ποιμαντικής Επιμορφώσεως. ..». Αυτό ήταν λοιπόν το ψητό, για να αφεθεί ο κ.Φίλης να παίξει λίγο με τα Θρησκευτικά, να τον βρίσει ο πάντα ατιμώρητος Αμβρόσιος, να αλυχτίσει ο ιερός θίασος κλπ, χωρίς να υπάρξουν εκατέρωθεν απώλειες.

Όμως η Ιεραρχία και oι Zapatistas του Αγ.Όρους, δεν χορταίνουν ούτε ενδίδουν με μικροεξυπηρετήσεις, απλώς αντιλαμβάνονται την αδυναμία, αποθρασύνονται και πετάνε κατάμουτρα το γάντι στους ασήμαντους που κυβερνούν: «Η Εκκλησία, …δεν πρέπει να ζητήσει ποτέ τον χωρισμό από το λαό Της», ξεστόμισε με τόση θρασύτητα ο αρχιεπίσκοπος, υπονοώντας πως ο χωρισμός της από το Κράτος ισοδυναμεί τάχα με χωρισμό από το ποίμνιό της, μια σκέψη που δεν αντέχει στο λογικό έλεγχο. Λέγοντας όμως αυτό ο νοσταλγός της αποτρόπαιης Βυζαντινής Θεοκρατίας, αφ’ενός προσβάλει τη Δημοκρατία που απαιτεί Κράτος ανεξίθρησκο και ουδέτερο θρησκευτικά, αφ’ ετέρου υποτιμά τις υπόλοιπες Ορθόδοξες Εκκλησίες που δεν είναι ενωμένες με το Κράτος και απαξιώνει την ίδια την Αποστολική Εκκλησία που ήταν έξω και απέναντι από το Κράτος. Αν ο Αρχιεπίσκοπος δεν υποκρινόταν και ήταν πραγματικά πιστός, θα φοβόταν να υπερασπιστεί τον τύπο μιας Εκκλησίας που ενδίδει στον πειρασμό του Διαβόλου στην έρημο και ορέγεται τα βασίλεια του Κόσμου. Αυτή η φράση του Αρχιεπισκόπου συνιστά εκκλησιολογικά μεν την αίρεση του Καισαροπαπισμού και βλασφημία και πολιτικά μια ολοκληρωτική αντιδημοκρατική πρόκληση κι όμως, κι αυτό είναι δείγμα μεγάλης παρακμής, δεν του απάντησε κανείς. Το Κράτος και οι πολίτες του, δεν ταυτίζονται με ο σώμα των πιστών και  χωρισμός της Εκκλησίας από αυτό, αν μιλάμε για Εκκλησία και όχι για έναν παρακρατικό μηχανισμό εξουσίας και πλουτισμού, όχι μόνο δεν αποτελεί χωρισμό της από το λαό της, αλλά την φέρνει ελεύθερη από καισαρικά δεσμά κοντύτερα στους πιστούς της ενώ απομακρύνει όσους την ήθελαν προέκταση της κοσμικής εξουσίας.

tsipras-filis-kakektypa
Ο Γλέζος (ΛΑΕ), επιδεικνύει προσωπική αφιέρωση του Χουντόδουλου…

Να καταλήξω με μια σημειολογία που δηλοί πολλά. Τον αρχιεπίσκοπο συνόδευσαν στη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, τρεις μητροπολίτες. Ο ένας (της Λούτσας) είναι αυτός που στην επαρχία του αποτολμήθηκε και πρωτοευλογήθηκαν από ιερείς (τέσσερεις παρακαλώ) τα γραφεία της «σποράς των νικημένων του ’45. Ο δεύτερος (της Αθανασίας του Αιγάλεω), έχει εκδηλωθεί με λόγια και με συναντήσεις με συμπάθεια υπέρ της χιτλερικής συμμορίας. Ο τρίτος (του αντισημίτη οσίου Νίκωνα) έχει επαινεθεί από τον φυρερίσκο πως υποχρέωσε γερόντια ενός γηροκομείου του να ψηφίσουν Χ.Α. και δεν τόλμησε να απαιτήσει από τον Μιχαλολιάκο να ανακαλέσει, ενώ ιερείς του (σε Σπάρτη και Σκάλα), έχουν ευλογήσει τις φωλιές των Νεοναζί. Ο πρωθυπουργός και ο υπουργός του των Θρησκευμάτων (για τον άλλον που κυκλοφορεί με στρατιωτική στολή και έχει δηλώσει και παλαιοημερολογίτης, δεν αξίζει να γίνεται λόγος)  δεν ντράπηκαν να τους υποδεχτούν και για πολλοστή φορά προκύπτει πως κανείς δεν δικαιούται να προσποιείται πως δεν ξέρει τι καπνό φουμάρει ο κ.Τσίπρας και το συνάφι του. Ο χωρισμός Κράτους-Εκκλησίας θα γίνει και θα είναι ντάλα μεσημέρι. Δεν  θα τον πραγματοποιήσει ο θίασος του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά ασφαλώς η μεταρρυθμιστική δημοκρατική πολιτική δεν έχει πει την τελευταία της λέξη. Θα έλθουν πολύ καλύτερες μέρες.

Ροϊδη και Λασκαράτου Εμμονές

Δείτε επίσης

ΝΑ ΓΡΑΨΟΥΜΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΜΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑ

Σαν σήμερα… Σαν σήμερα γεννήθηκε, σαν σήμερα πέθανε, σαν σήμερα αντισταθήκαμε, σαν σήμερα νικήσαμε, σαν …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *